1. Opšte odredbe Ova politika obrade ličnih podataka je sastavljena u skladu sa zahtevima Saveznog zakona od 27. jula 2006. godine. br. 152-FZ „O ličnim podacima" (u daljem tekstu: Zakon o ličnim podacima) i utvrđuje postupak obrade ličnih podataka i mere za obezbeđenje bezbednosti podataka o ličnosti koje preduzima Ajković Stefan (u daljem tekstu Operater) .
1.1. Operater kao svoj najvažniji cilj i uslov za obavljanje delatnosti postavlja poštovanje prava i sloboda čoveka i građanina prilikom obrade njegovih podataka o ličnosti, uključujući zaštitu prava na privatnost, lične i porodične tajne.
1.2. Ova politika Operatera u vezi sa obradom ličnih podataka (u daljem tekstu Politika) primenjuje se na sve informacije koje Operater može da dobije o posetiocima veb stranice https://plovi.me.
2. Osnovni koncepti korišćeni u Politici 2.1. Automatizovana obrada podataka o ličnosti – obrada podataka o ličnosti korišćenjem računarske tehnologije.
2.2. Blokiranje ličnih podataka je privremeni prestanak obrade ličnih podataka (osim u slučajevima kada je obrada neophodna radi razjašnjenja ličnih podataka).
2.3. Veb sajt je zbirka grafičkih i informacionih materijala, kao i računarskih programa i baza podataka koji obezbeđuju njihovu dostupnost na Internetu na mrežnoj adresi https://plovi.me.
2.4. Informacioni sistem ličnih podataka je skup ličnih podataka sadržanih u bazama podataka i informacionim tehnologijama i tehničkim sredstvima koja obezbeđuju njihovu obradu.
2.5. Depersonalizacija ličnih podataka - radnje usled kojih je nemoguće bez upotrebe dodatnih informacija utvrditi vlasništvo nad ličnim podacima određenom korisniku ili drugom subjektu ličnih podataka.
2.6. Obrada ličnih podataka – svaka radnja (operacija) ili skup radnji (operacija) izvršenih pomoću alata za automatizaciju ili bez upotrebe takvih alata sa ličnim podacima, uključujući prikupljanje, evidentiranje, sistematizaciju, akumulaciju, čuvanje, pojašnjenje (ažuriranje, menjanje), izdvajanje, korišćenje, prenos (distribucija, obezbeđivanje, pristup), depersonalizacija, blokiranje, brisanje, uništavanje ličnih podataka.
2.7. Operater - državni organ, opštinski organ, pravno ili fizičko lice, samostalno ili zajedno sa drugim licima organizuje i/ili vrši obradu ličnih podataka, kao i utvrđuje svrhe obrade ličnih podataka, sastav ličnih podataka koji se obrađene, radnje (operacije) izvršene sa ličnim podacima.
2.8. Lični podaci – svaka informacija koja se direktno ili indirektno odnosi na određenog ili identifikovanog Korisnika veb stranice https://plovi.me.
2.9. Lični podaci koje je subjekt ličnih podataka ovlastio za distribuciju - lični podaci, pristup neograničenom broju lica kojima subjekt ličnih podataka daje saglasnost za obradu podataka o ličnosti koju je ovlastio subjekt ličnih podataka za distribuciju na način propisan Zakonom o podacima o ličnosti (u daljem tekstu podaci o ličnosti ovlašćeni za distribuciju).
2.10. Korisnik - svaki posetilac veb stranice https://plovi.me.
2.11. Pružanje ličnih podataka – radnje koje imaju za cilj otkrivanje ličnih podataka određenom licu ili određenom krugu lica.
2.12. Distribucija ličnih podataka - sve radnje koje imaju za cilj otkrivanje ličnih podataka neograničenom broju lica (prenos ličnih podataka) ili upoznavanje sa ličnim podacima neograničenom broju lica, uključujući objavljivanje ličnih podataka u medijima, objavljivanje u informacijama i telekomunikacionih mreža ili obezbeđivanje pristupa ličnim podacima na bilo koji drugi način.
2.13. Prekogranični prenos podataka o ličnosti je prenos podataka o ličnosti na teritoriju strane države organu strane države, stranom fizičkom ili stranom pravnom licu.
2.14. Uništavanje ličnih podataka – uništavaju se sve radnje usled kojih se lični podaci nepovratno uništavaju uz nemogućnost daljeg obnavljanja sadržaja ličnih podataka u informacionom sistemu ličnih podataka i/ili materijalnom mediju ličnih podataka.
3. Osnovna prava i obaveze Operatera 3.1. Operater ima pravo:
— primati od subjekta ličnih podataka pouzdane informacije i/ili dokumente koji sadrže lične podatke;
— u slučaju da subjekt ličnih podataka povuče saglasnost za obradu ličnih podataka, kao i pošalje zahtev za obustavu obrade ličnih podataka, Operater ima pravo da nastavi sa obradom ličnih podataka bez saglasnosti subjekta ličnih podataka ako postoje razlozi navedeni u Zakonu o ličnim podacima;
— samostalno utvrdi sastav i spisak mera neophodnih i dovoljnih za obezbeđenje ispunjenja obaveza predviđenih Zakonom o podacima o ličnosti i propisima donetim u skladu sa njim, osim ako Zakonom o podacima o ličnosti ili drugim saveznim zakonima nije drugačije određeno.
3.2. Operater je dužan:
— subjektu ličnih podataka, na njegov zahtev, pruži informacije u vezi sa obradom njegovih ličnih podataka;
— organizuje obradu ličnih podataka na način utvrđen važećim zakonodavstvom Crne Gore;
— odgovara na zahteve i upite subjekata ličnih podataka i njihovih zakonskih zastupnika u skladu sa zahtevima Zakona o ličnim podacima;
— prijaviti nadležnom organu za zaštitu prava subjekata ličnih podataka, na zahtev ovog organa, potrebne informacije u roku od 10 dana od dana prijema takvog zahteva;
— objaviti ili na drugi način omogućiti neograničen pristup ovoj Politici u vezi sa obradom ličnih podataka;
— preduzima pravne, organizacione i tehničke mere za zaštitu podataka o ličnosti od neovlašćenog ili slučajnog pristupa, uništavanja, modifikacije, blokiranja, kopiranja, pružanja, distribucije ličnih podataka, kao i od drugih nezakonitih radnji u vezi sa podacima o ličnosti;
— obustavi prenos (distribuciju, davanje, pristup) ličnih podataka, obustavi obradu i uništi podatke o ličnosti na način iu slučajevima predviđenim Zakonom o podacima o ličnosti;
— ispunjava druge obaveze predviđene Zakonom o podacima o ličnosti.
4. Osnovna prava i obaveze subjekata ličnih podataka 4.1. Subjekti ličnih podataka imaju pravo:
— prima informacije u vezi sa obradom njegovih ličnih podataka, osim u slučajevima predviđenim saveznim zakonima. Informaciju subjektu ličnih podataka pruža Operator u pristupačnoj formi i ne bi trebalo da sadrži lične podatke koji se odnose na druge subjekte ličnih podataka, osim u slučajevima kada postoji zakonski osnov za otkrivanje takvih ličnih podataka. Spisak informacija i postupak za njihovo dobijanje utvrđeni su Zakonom o podacima o ličnosti;
— zahtevati od operatera da pojasni svoje lične podatke, blokira ih ili uništi ako su lični podaci nepotpuni, zastareli, netačni, nezakonito dobijeni ili nisu neophodni za navedenu svrhu obrade, kao i da preduzme mere predviđene zakonom radi zaštite njihovih prava ;
— postavi uslov prethodne saglasnosti prilikom obrade ličnih podataka u cilju promovisanja roba, radova i usluga na tržištu;
— da povuče saglasnost za obradu ličnih podataka, kao i da pošalje zahtev za prestanak obrade ličnih podataka;
— žalba nadležnom organu za zaštitu prava subjekata ličnih podataka ili sudu na nezakonite radnje ili nečinjenje Operatera prilikom obrade njegovih ličnih podataka;
— da ostvaruje druga prava predviđena zakonodavstvom Crne Gore.
4.2. Subjekti ličnih podataka dužni su da:
— pružite Operateru pouzdane informacije o sebi;
— obavestite Operatera o pojašnjenju (ažuriranju, promeni) vaših ličnih podataka.
4.3. Lica koja su Operatoru dala lažne informacije o sebi ili informacije o drugom subjektu ličnih podataka bez njegove saglasnosti, odgovorna su u skladu sa zakonodavstvom Crne Gore.
5. Principi obrade ličnih podataka 5.1. Obrada ličnih podataka se vrši na zakonit i pošten način.
5.2. Obrada ličnih podataka je ograničena na postizanje specifičnih, unapred definisanih i legitimnih ciljeva. Nije dozvoljena obrada ličnih podataka koja nije u skladu sa svrhom prikupljanja ličnih podataka.
5.3. Nije dozvoljeno kombinovanje baza podataka koje sadrže lične podatke, čija se obrada vrši u svrhe koje su međusobno nekompatibilne.
5.4. Obradi su podložni samo lični podaci koji ispunjavaju svrhe njihove obrade.
5.5. Sadržaj i obim ličnih podataka koji se obrađuju odgovaraju navedenim svrhama obrade. Suvišnost obrađenih ličnih podataka u odnosu na navedene svrhe njihove obrade nije dozvoljena.
5.6. Prilikom obrade ličnih podataka obezbeđuje se tačnost podataka o ličnosti, njihova dovoljnost, a po potrebi i relevantnost u odnosu na svrhe obrade ličnih podataka. Operater preduzima neophodne mere i/ili obezbeđuje da se one preduzmu radi brisanja ili pojašnjenja nepotpunih ili netačnih podataka.
5.7. Čuvanje ličnih podataka vrši se u obliku koji omogućava identifikaciju subjekta ličnih podataka, ne duže nego što je potrebno za potrebe obrade ličnih podataka, osim ako period za čuvanje ličnih podataka nije utvrđen saveznim zakonom, sporazumom. kojima je subjekt ličnih podataka strana, korisnik ili jemac. Obrađeni lični podaci se uništavaju ili anonimiziraju nakon postizanja ciljeva obrade ili u slučaju gubitka potrebe za postizanjem ovih ciljeva, osim ako saveznim zakonom nije drugačije određeno.
6. Svrhe obrade ličnih podataka Svrha obrade je da se Korisniku omogući pristup uslugama, informacijama i/ili materijalima sadržanim na veb stranici Lični podaci
brojevi telefona
adresa
Pravni razlozi
statutarni (konstitutivni) dokumenti Operatera
Vrste obrade ličnih podataka
Prikupljanje, evidentiranje, sistematizacija, akumulacija, čuvanje, uništavanje i depersonalizacija podataka o ličnosti
7. Uslovi za obradu ličnih podataka 7.1. Obrada podataka o ličnosti vrši se uz saglasnost subjekta ličnih podataka na obradu njegovih ličnih podataka.
7.2. Obrada ličnih podataka je neophodna za postizanje ciljeva predviđenih međunarodnim ugovorom Crne Gore ili zakonom, za sprovođenje funkcija, ovlašćenja i odgovornosti koje su zakonodavstvom Crne Gore dodeljene operateru.
7.3. Obrada ličnih podataka je neophodna za sprovođenje pravde, izvršenje sudskog akta, akta drugog organa ili službenog lica, koji podležu izvršenju u skladu sa zakonodavstvom Crne Gore o izvršnom postupku.
7.4. Obrada podataka o ličnosti neophodna je za izvršenje ugovora u kome je subjekt ličnih podataka strana ili korisnik ili jemac, kao i za zaključivanje ugovora na inicijativu subjekta ličnih podataka ili ugovora po kome je subjekt ličnih podataka biće korisnik ili jemac.
7.5. Obrada podataka o ličnosti je neophodna za ostvarivanje prava i legitimnih interesa operatera ili trećih lica ili za postizanje društveno značajnih ciljeva, pod uslovom da se ne krše prava i slobode subjekta ličnih podataka.
7.6. Obrada podataka o ličnosti se vrši, pristup neograničenom broju lica obezbeđuje subjekt ličnih podataka ili na njegov zahtev (u daljem tekstu javno dostupni lični podaci).
7.7. Obrađujemo lične podatke koji podležu objavljivanju ili obaveznom otkrivanju u skladu sa saveznim zakonom.
8. Procedura prikupljanja, čuvanja, prenosa i drugih vidova obrade podataka o ličnosti Bezbednost podataka o ličnosti koje obrađuje Operater obezbeđuje se sprovođenjem zakonskih, organizacionih i tehničkih mera neophodnih za potpunu usklađenost sa zahtevima važećeg zakonodavstva u ovoj oblasti. zaštite podataka o ličnosti.
8.1. Operater obezbeđuje bezbednost ličnih podataka i preduzima sve moguće mere da spreči pristup ličnim podacima od strane neovlašćenih lica.
8.2. Lični podaci Korisnika nikada, ni pod kojim okolnostima, neće biti preneti trećim licima, osim u slučajevima u vezi sa primenom važećeg zakonodavstva ili u slučaju da subjekt ličnih podataka da saglasnost Operatoru da prenese podatke trećem licu da ispunjavaju obaveze iz građanskopravnog ugovora.
8.3. Ukoliko se uoče netačnosti u ličnim podacima, Korisnik ih može samostalno ažurirati slanjem obaveštenja Operateru na adresu e-pošte Operatera 284541@gmail.com sa napomenom „Ažuriranje ličnih podataka".
8.4. Period obrade podataka o ličnosti određuje se ostvarenjem svrhe za koju su podaci o ličnosti prikupljeni, osim ako ugovorom ili važećim zakonima nije predviđen drugačiji rok.
Korisnik može u bilo kom trenutku povući svoju saglasnost za obradu ličnih podataka slanjem obaveštenja Operateru putem mejla na adresu e-pošte Operatera 284541@gmail.com sa naznakom „Povlačenje pristanka na obradu ličnih podataka".
8.5. Sve informacije koje prikupljaju usluge trećih strana, uključujući platne sisteme, komunikacione i druge pružaoce usluga, ove osobe (Operateri) čuvaju i obrađuju u skladu sa njihovim korisničkim ugovorom i Politikom privatnosti. Predmet ličnih podataka i/ili sa navedenim dokumentima. Operater nije odgovoran za radnje trećih lica, uključujući pružaoce usluga navedenih u ovom stavu.
8.6. Zabrane koje je subjekt ličnih podataka utvrdio o prenosu (osim za omogućavanje pristupa), kao i o obradi ili uslovima obrade (osim za dobijanje pristupa) ličnih podataka dozvoljenih za distribuciju, ne primenjuju se u slučajevima obrade ličnih podataka u državni, javni i drugi javni interesi utvrđeni zakonom RF.
8.7. Prilikom obrade ličnih podataka, operater obezbeđuje poverljivost ličnih podataka.
8.8. Operater čuva lične podatke u obliku koji omogućava identifikaciju subjekta ličnih podataka ne duže nego što je potrebno za potrebe obrade ličnih podataka, osim ako period za čuvanje ličnih podataka nije utvrđen saveznim zakonom, sporazumom na koji subjekt ličnih podataka je stranka, korisnik ili jemac.
8.9. Uslov za prestanak obrade ličnih podataka može biti ostvarenje svrhe obrade ličnih podataka, prestanak saglasnosti subjekta ličnih podataka, povlačenje saglasnosti subjekta ličnih podataka ili zahtev za prestanak obrade podataka. ličnih podataka, kao i utvrđivanje nezakonite obrade ličnih podataka.
9. Spisak radnji koje Operater obavlja sa primljenim ličnim podacima 9.1. Operater prikuplja, evidentira, sistematizuje, akumulira, skladišti, dorađuje (ažurira, menja), izdvaja, koristi, prenosi (distribuira, pruža, pristupa), depersonalizuje, blokira, briše i uništava lične podatke.
9.2. Operater vrši automatizovanu obradu ličnih podataka sa ili bez prijema i/ili prenosa primljenih informacija putem informacionih i telekomunikacionih mreža.
10. Prekogranični prenos ličnih podataka 10.1. Prije početka aktivnosti na prekograničnom prenosu podataka o ličnosti, operater je dužan da obavesti nadležni organ za zaštitu prava subjekata ličnih podataka o svojoj nameri da izvrši prekogranični prenos podataka o ličnosti (takvo obaveštenje se šalje odvojeno od obaveštenja o nameri obrade podataka o ličnosti).
10.2. Operater je dužan da pre dostavljanja navedenog obaveštenja pribavi relevantne informacije od organa strane države, stranih fizičkih lica, stranih pravnih lica kojima se planira prekogranični prenos podataka o ličnosti.
11. Poverljivost ličnih podataka Operater i druga lica koja imaju pristup ličnim podacima dužni su da ne otkrivaju trećim licima ili distribuiraju lične podatke bez saglasnosti subjekta ličnih podataka, osim ako saveznim zakonom nije drugačije određeno.
12. Završne odredbe 12.1. Korisnik može dobiti bilo kakva pojašnjenja o pitanjima od interesa u vezi sa obradom njegovih ličnih podataka tako što će kontaktirati Operatera putem mejla 284541@gmail.com.
12.2. Ovaj dokument će odražavati sve promene u politici obrade ličnih podataka Operatera. Politika važi neograničeno dok je ne zameni nova verzija.
12.3. Aktuelna verzija Politike je besplatno dostupna na Internetu na https://plovi.me/cg/privacy.